Im większa konkurencja na rynku, tym trudniej pozyskać klienta. Doskonale wiedzą o tym firmy z branży fotowoltaicznej, której z każdym rokiem przybywa na popularności.
Z jednej strony to dobrze, bo można więcej zarobić. Z drugiej pojawia się pytanie: jak w ogóle zdobyć klienta? Receptą jest system call center, w fotowoltaice wprost nieoceniony. Przekonaj się dlaczego!
Opieka nad klientem poprzez system call center w fotowoltaice
Im większą dowolność w wyborze oferty ma klient, tym trudniej go zdobyć. Aby przebić konkurencję, nie wystarczy już tylko obniżyć cenę czy zaoferować gratis (choć oba sposoby nadal działają). Obecnie nacisk kładzie się przede wszystkim na kontakt z klientem. Trzeba zawsze odbierać telefony, szybko oddzwaniać, znać historię klienta, by nie kazać powtarzać mu wszystkiego od początku, a dodatkowo mieć w głowie odpowiedź na każde potencjalne pytanie.
W organizacji pracy i dbaniu o klienta bardzo pomagają systemy call center. Stanowią bazy kontaktów zbierające wszelkie informacje na temat klientów oraz usług, z których skorzystali bądź z których skorzystanie dopiero rozważają. Dają błyskawiczny wgląd w historię rozmów – kiedy klient dzwoni, informacje wyświetlają się na monitorze telemarketera. Tym samym nie zachodzi konieczność, by każdy klient miał stałego opiekuna i musiał czekać, aż ten będzie w biurze i oddzwoni.
Etap posprzedażowy a system call center w fotowoltaice
Błędem jest myślenie, że kiedy doszło do podpisania umowy i zrealizowania usługi, droga sprzedażowa została zamknięta. W rzeczywistości to doskonały moment do okazania klientowi, że jest dla firmy ważny. Warto do niego zadzwonić i poprosić o opinię, a nawet wypełnienie krótkiej ankiety. Dobrym pomysłem jest również wykonywanie okresowych połączeń i proponowanie dodatkowych usług, konsultacji, ewentualnych napraw.
Tutaj po raz kolejny zastosowanie znajduje system contact center, który samodzielnie rozplanowuje ponowne kontakty, przypomina o nich i nawiązuje połączenia, gdy nadchodzi właściwa data. Jeśli część konsultantów zrezygnuje z pracy, a na ich miejsce przyjdą nowi, kontakty do starych klientów nie zostaną utracone.
System call center w fotowoltaice to oszczędność i zarobek w jednym
Na koniec podsumujmy omówione dotąd zyski płynące ze stosowania systemu contact center w firmie oferującej panele fotowoltaiczne i dodajmy kilka nie mniej ważnych:
- wszyscy klienci znajdują się w jednej bazie, a ich profile obejmują pełną historię kontaktów, zamówione usługi, uwagi,
- konsultanci nie muszą tracić czasu na obdzwanianie baz,
- konsultanci nie muszą pamiętać o datach umówionych rozmów,
- leady są podejmowane z różnych kanałów, np. landing page’y,
- opieka sprawowana jest nad klientami potencjalnymi, nowymi i stałymi,
- zadowoleni klienci polecają firmę fotowoltaiczną dalej,
- konsultanci mogą pracować z dowolnego miejsca – systemy call center działają w chmurze,
- dzięki szeregowi funkcji programowych rozmowy można nagrywać, odsłuchiwać i analizować,
- podczas rozszerzania działalności firmy można wykorzystać funkcje takie jak klasyczny SMS, Voice SMS czy infolinia IVR.
Skontaktuj się z nami i poznaj wszystkie zalety systemu call center w fotowoltaice. Wypróbuj je sam, korzystając z darmowego okresu testowego. Zapraszamy!