Integracja systemu call center
- Chcę aby system call center współpracował z moim CRMem.
- Chcę aby system call center zbierał kontakty z mojej strony internetowej.
- Chcę automatycznie zadzwonić do każdego klienta który zostawił swój numer telefonu na moich landing pages.
- Chcę wymieniać informacje pomiędzy systemem call center a bazą moich klientów
Czy to możliwe?
Ależ oczywiście – na wszystkie te zagadnienia możemy odpowiedzieć jednym słowem, a dokładnie jednym skrótem „API”
Czymże jest to magiczne API, dzięki któremu systemy informatyczne potrafią za sobą rozmawiać i wymieniać informacje? Jest to zestaw reguł, zamkniętych zazwyczaj w postaci dokumentacji informatycznej, opisujących sposób w jaki systemy informatyczne komunikują się między sobą. Co można osiągnąć dzięki interfejsom integracyjnym? Znaczne uproszczenie i poprawę ergonomii pracy.
Przeanalizujmy sytuację wypełnienia formularza kontaktowego na Twojej stronie www, przez potencjalnego klienta.
W standardowym obiegu, informacja o wypełnieniu formularza ląduje u kogoś na skrzynce mailowej. Po jakimś czasie (trudno określić po jakim) ktoś, albo kilku ktosiów zauważa maila i oddzwania do klienta. Jeśli w firmie funkcjonuje system CRM przydałoby się wprowadzić zarówno potencjalnego klienta jak i informację o próbie kontaktu do systemu…. a czas mija, kontroli nad procesem brak, klient się niecierpliwi, a rezultat uzależniony jedynie od zaangażowania pracownika.
Zaprzęgnijmy do pracy API. Jak ten sam proces wyglądałby z wykorzystaniem interfejsu integracyjnego systemu call center:
- Klient wypełnia formularz kontaktowy na www
- Kontakt automatycznie ląduje w systemie call center
- Zanim klient zorientuje się, że kliknął ENTER dialer już zaczyna wybierać numer telefonu i zestawiać go z dedykowanym konsultantem
- Konsultantowi prezentuje się scenariusz rozmowy z danymi klienta i treścią formularza kontaktowego
- Dane klienta i wynik rozmowy zapisują się automatycznie w firmowym CRMie
- Klient otrzymuje na podstawie rozmowy maila i SMSa z potwierdzeniem ustaleń z rozmowy
Science Fiction? Nie – API.
Dzięki interfejsom integracyjnym systemy informatyczne potrafią wymieniać informacje i automatyzować procesy obsługi klienta, dzięki czemu prowadzenie firmy staje się prostsze.
Zachęcamy do sprawdzenia możliwości naszego nowego API, które potrafi wszystko co sobie wymyślisz 🙂