System Call Center API

Integracja systemu call center

  • Chcę aby system call center współpracował z moim CRMem.
  • Chcę aby system call center zbierał kontakty z mojej strony internetowej.
  • Chcę automatycznie zadzwonić do każdego klienta który zostawił swój numer telefonu na moich landing pages.
  • Chcę wymieniać informacje pomiędzy systemem call center a bazą moich klientów

Czy to możliwe?

two wooden hoops, linked to each other; API call center

Ależ oczywiście – na wszystkie te zagadnienia możemy odpowiedzieć jednym słowem, a dokładnie jednym skrótem „API”

Czymże jest to magiczne API, dzięki któremu systemy informatyczne potrafią za sobą rozmawiać i wymieniać informacje? Jest to zestaw reguł, zamkniętych zazwyczaj w postaci dokumentacji informatycznej, opisujących sposób w jaki systemy informatyczne komunikują się między sobą. Co można osiągnąć dzięki interfejsom integracyjnym? Znaczne uproszczenie i poprawę ergonomii pracy.

Przeanalizujmy sytuację wypełnienia formularza kontaktowego na Twojej stronie www, przez potencjalnego klienta.

W standardowym obiegu, informacja o wypełnieniu formularza ląduje u kogoś na skrzynce mailowej. Po jakimś czasie (trudno określić po jakim) ktoś, albo kilku ktosiów zauważa maila i oddzwania do klienta. Jeśli w firmie funkcjonuje system CRM przydałoby się wprowadzić zarówno potencjalnego klienta jak i informację o próbie kontaktu do systemu…. a czas mija, kontroli nad procesem brak, klient się niecierpliwi, a rezultat uzależniony jedynie od zaangażowania pracownika.

Zaprzęgnijmy do pracy API. Jak ten sam proces wyglądałby z wykorzystaniem interfejsu integracyjnego systemu call center:

  • Klient wypełnia formularz kontaktowy na www
  • Kontakt automatycznie ląduje w systemie call center
  • Zanim klient zorientuje się, że kliknął ENTER dialer już zaczyna wybierać numer telefonu i zestawiać go z dedykowanym konsultantem
  • Konsultantowi prezentuje się scenariusz rozmowy z danymi klienta i treścią formularza kontaktowego
  • Dane klienta i wynik rozmowy zapisują się automatycznie w firmowym CRMie
  • Klient otrzymuje na podstawie rozmowy maila i SMSa z potwierdzeniem ustaleń z rozmowy

Science Fiction? Nie – API.

Dzięki interfejsom integracyjnym systemy informatyczne potrafią wymieniać informacje i automatyzować procesy obsługi klienta, dzięki czemu prowadzenie firmy staje się prostsze.

Zachęcamy do sprawdzenia możliwości naszego nowego API, które potrafi wszystko co sobie wymyślisz 🙂