Centrala telefoniczna PBX
Dlaczego obecnie firmy masowo pozbywają się przestarzałych stacjonarnych central telefonicznych i przenoszą telefonię do internetu, wykorzystując usługi central wirtualnych VoIP?
Powodów jest kilka.
- Po pierwsze, z przyczyn ekonomicznych. Centrale wirtualne po prostu są tańsze.
- Oprócz obniżenia kosztów obsługi telefonii firmowej, wirtualizacja centrali sprawia, że nie jest ona związana z lokalizacją Twojej firmy, co pozwala na szereg bardzo ciekawych rozwiązań biznesowych.
- Dodatkowo, centrale wirtualne dają nieporównywalnie większe możliwości konfiguracyjne niż centrale tradycyjne.
Czym w ogóle jest VoIP? W najprostszym skrócie jest to przesyłanie głosu przez sieć internetową (z ang. Voice over Internet Protocol). Zamiast komutacji kanałów telefonicznych za pomocą dedykowanych łączy, do przesyłania głosu stosuje się tak zwaną komutację pakietów wykorzystując do ich przesyłania całą rozległą sieć internetową.
Centrala VoIP może np. obsługiwać oddziały Twojej firmy niezależnie od ich lokalizacji. Zamiast utrzymywać sieć telekomunikacyjną pomiędzy oddziałami, wystarczy dostęp do internetu w oddziałach, natomiast z punktu widzenia telekomunikacyjnego, zarządzasz jedną centralą w przedsiębiorstwie niezależnie od lokalizacji oddziałów, nawet na całym świecie. Każdy pracownik niezależnie od lokalizacji jest dostępny pod swoim wewnętrznym numerem telefonu. Co więcej, nawet jeśli jest poza biurem np. w delegacji lub wykonuje home-working zawsze można się do niego dodzwonić, ponieważ jego smartfon może obsługiwać telefonię VoIP lub centrala może automatycznie przekierować do niego połączenie. Połączenia między pracownikami firmy, niezależnie od lokalizacji, zawsze są bezpłatne.
Pracownicy dzwoniąc z dowolnego miejsca mogą się identyfikować swoimi numerami lub numerem głównym firmy, tak aby połączenia przychodzące trafiały w pierwszej kolejności do call center lub sekretariatu, a nie bezpośrednio do pracowników. Połączenia przychodzące mogą być identyfikowane, obsługiwane automatycznie w systemie IVR, lub kierowane do odpowiednich działów w zależności od założonych preferencji. Możliwości jest niezliczona ilość.
W telefonii VoIP pozbywasz się sztywnego przywiązania to tradycyjnego telefonu. Połączenia można oczywiście odbierać za pomocą stojącego na biurku aparatu telefonicznego, ale również ta samą numerację możesz obsługiwać Smartfon, przeglądarkę internetową lub aplikację CRM. Telefonię VoIP może zintegrować z aplikacją komputerową, dzięki czemu Twoim telefonem może być przeglądarka internetowa, za pomocą której obsługujesz klienta wykorzystując system call center lub CRM
Firmowa telefonia VoIP daje również wiele funkcji analitycznych. Rozmowy mogą być rejestrowane, a managerowi wystarczy jedynie komputer z dostępem do internetu aby na bieżąco monitorować jakość obsługi klienta, statystyki efektowności pracy czy dane billingowe.
Centralę wirtualną wraz ze wszystkimi jej możliwościami otrzymujesz wraz systemem call center. Tylko od Ciebie zależy, jak będziesz jej używać. Można wręcz stwierdzić że system call center to zaawansowana centrala telefoniczna obudowana szeregiem funkcji biznesowych usprawniających pracę za pomocą telefonu.
Skontaktuj się i skorzystaj z bezpłatnego doradztwa telekomunikacyjnego.