Ile kosztuje system call center?

Oprogramowanie call center

Podstawowe pytania, jakie otrzymujemy od klientów dzwoniących do nas na infolinię, lub zgłaszających się za pośrednictwem formularza kontaktowego to, pomoc w ustaleniu budżetu wdrożenia profesjonalnego systemu call center, w zespole małego firmowego telemarketingu.

oszczędzanie, oszczędność, kwota, cena systemu cco

Panuje powszechne przekonanie, że systemy call center są niezbędne jedynie w dużych zespołach telemarketerów, natomiast małym kilku-osobowym składom telefonicznych handlowców wystarczy firmowy CRM i komórka. Poniżej postaramy się pokazać typowy model pracy w typowej strukturze 5-osobowego call center, ponieważ średnio właśnie tyle osób pracuje w większości firm, które opierają model sprzedaży swoich produktów na działaniach telemarketingowych.

Standardowe problemy z jakimi boryka się manager takiego zespołu (a często właściciel firmy), to zbyt niska efektywność pracy, spowodowana małą ilością realizowanych połączeń i brakiem kontroli nad pracą konsultantów. Dodatkowymi elementami obniżającym efektywność pracy jest rozwodnienie obowiązków i brak specjalizacji pracy. Zazwyczaj pracownicy małych wewnętrznych call center, oprócz działań telemarketingowych, zajmują się dodatkowo szeregiem innych zadań, takich jak np: wystawianie faktur, wysyłanie paczek i materiałów promocyjnych, wyszukiwanie klientów w internecie, budowanie ofert handlowych i inne czynności odrywające ich od typowych działań telemarketingowych.

Zazwyczaj, w tak zorganizowanej strukturze, każdy z konsultantów wykonuje średnio do 20 rozmów dziennie, czyli efektywność całego zespołu oscyluje w okolicy 100 rozmów w ciągu dnia pracy, co daje wynik na poziomie 2 tysięcy rozmów miesięcznie. Utrzymanie pięcioosobowego zespołu telemarketingowego to koszt średnio na poziomie 20 tysięcy zł co sprawia że kosz przeprowadzenia jednej rozmowy w takim modelu wynosi 10 zł. Mając na względzie efektywność handlową każdej z rozmów, trudno to uznać ten wynik za satysfakcjonujący.

Pytanie o koszt wdrożenia systemu call center, należałoby zestawić z pytaniem – jaki codziennie ponosisz koszt, zachowując nieefektywny model pracy?

Nie wchodząc za bardzo w szczegóły techniczne możemy śmiało stwierdzić, że wykorzystując profesjonalny system call center każdy z konsultantów jest w stanie wykonać 100 rozmów dziennie, czyli stosując fachowe narzędzie i sprawdzony model pracy, każdy telemarketer pracuje z efektywnością całego pięcioosobowego składu. Zamiast dotychczasowych 2 tysięcy rozmów miesięcznie zespól robi ich 10 tysięcy. A to wszystko za 599 zł miesięcznie – bo tyle kosztuje system call center dla 5 stanowisk. Prawdę mówiąc, rzadko używamy tych argumentów sprzedażowych, ponieważ są one tak oszałamiające, że trudno w nie uwierzyć.

Równie dobrze można śmiało stwierdzić, że drwal zetnie pięć razy więcej drzew mając do dyspozycji piłę mechaniczną zamiast siekiery, a rybak złowi pięć razy więcej ryb w używając sieci zamiast wędki. W pracach polegających na powtarzalnych czynnościach (jakimi niewątpliwie są działania telemarketingowe) zastosowanie swego rodzaju linii produkcyjnej jest po prostu bardziej efektywne od manufaktury.

Jesteśmy tego tak bardzo pewni, że chętnie przyjmujemy zakłady od naszych klientów 🙂

Mamy 30 dni na podniesienie efektywności zespołu o 100%, a jeśli nam się nie uda – nie płacisz za nasze usługi. Dokładnie tak wygląda model zakupu systemu call center. Przez okres testowy używasz systemu call center za darmo (na nasz koszt 🙂 ), natomiast pierwszą opłatę ponosisz dopiero po 30 dniach. Uznajemy, że najpierw sam musisz się przekonać, że jest to dokładnie takie narzędzie jakiego potrzebujesz – podnoszące efektywność pracy w Twojej firmie i przynoszące spodziewany wzrost dochodów.

Załóż się, że w 30 dni zwiększymy efektywność pracy Twojego telemarketingu.

Zadzwoń i przyjmij wyzwanie!