Outsourcing call center

Telemarketing firmowy

Outsourcing usług, jest bardzo popularnym sposobem na poprawę efektywności przedsiębiorstwa. Dzięki wyodrębnieniu części usług na zewnątrz firmy, pozbywamy się potrzeby utrzymywania kompetencji potrzebnych do ich świadczenia wewnątrz organizacji. Outsourcingowi podlegają najczęściej prace:

  • proste, które nie wymagają specjalistycznych kompetencji, dzięki czemu łatwo przekazać je zewnętrznej firmie,
  • wymagające specjalistycznej wiedzy/uprawnień/kompetencji/sprzętu, których to nie opłaca się na stałe utrzymywać wewnątrz przedsiębiorstwa,
  • cykliczne/sezonowe, gdzie jak wyżej, nie jest opłacalne utrzymywanie na stałe pracowników wykonujących daną pracę.

system call center online, outsourcing firmowy, lupa

Outsourcing call center stosuje się dokładnie z tych trzech powodów.

Zadania pracownika związanego z wykonywaniem prac telemarketingowych są zazwyczaj proste, nie wymagają specjalistycznej wiedzy. Liczą się natomiast takie cechy  pracownika jak:

  • odpowiedzialność,
  • cierpliwość,
  • wytrwałość w dążeniu do celu,
  • kultura osobista, miły głos,
  • umiejętność prowadzenia rozmowy i argumentacji.

Takimi właśnie pracownikami dysponują  firmy zajmujące się outsourcingiem usług telemarketingowych, dlatego po odpowiednim szkoleniu produktowym mogą świadczyć dla Ciebie usługi na wysokim poziomie. Ty natomiast nie musisz zajmować się rekrutacją, obsługą kadrową, motywacją, szkoleniami handlowymi, ponieważ obowiązki te zostały oddane na zewnątrz.

O ile praca telemarketera jest pracą prostą, to tyle kompetentne prowadzenie call center w przedsiębiorstwie wymaga już: specjalistycznej wiedzy i doświadczenia managera, odpowiednio przygotowanych pomieszczeń, utrzymania profesjonalnego sprzętu (komputerów, systemu call center, łącz internetowych), co wiąże się z  poważnym nakładem środków. Z tego powodu wiele firm nie decyduje się na prowadzenie telemarketingu we własnych strukturach, ponieważ analiza kosztów wskazuje, że rozsądniej będzie realizować te funkcje za pomocą firmy zewnętrznej. W wielu przypadkach łatwiej jest po prostu zlecić prowadzenie telefonicznej sprzedaży i obsługi klienta niż budować własne call center, zatrudniać managera i zwiększać ilość pracowników. Tego typu rozwiązania wybierają zazwyczaj firmy usługowe i produkcyjne, dla których telemarketing nie jest głównym kanałem handlowym, lecz jednak z różnych względów muszą go zapewnić swoim klientom.

Wydzielając zadanie telemarketingu do call center outsourcingowego, oprócz rachunku ekonomicznego, należy wziąć też pod uwagę jakość świadczonej usługi. Wybór partnera, warto poprzeć skrupulatnym badaniem rynku. Zdarza się, że tego typu firmy ograniczając swoje koszty, akceptują dużą rotację pracowników, co odbija się znacząco na jakości świadczonej usługi.

Wybierając partnera, warto sprawdzić jego referencje wśród firm o profilu podobnym do naszego. Niektóre call center outsourcingowe specjalizują się wręcz w obsłudze konkretnej branży i takie rozwiązanie warto w pierwszej kolejności brać pd uwagę. Firmy obsługowe, specjalizujące się w Twoje branży, nie dość, że będą świadczyć usługi wysokiej jakości, to dzięki niewypracowanym przez lata technikom i skumulowanej wiedzy, przyczynią się dodatków do rozwoju Twojej firmy.