Wymagania techniczne dotyczące zastosowania systemu call center zależą od kliku czynników. Na początku należy określić, czy będziesz używał oprogramowania w chmurze, czy też polityka IT w Twojej firmie wymaga, aby oprogramowanie było zainstalowane na serwerze wewnętrznym. W najprostszym przypadku, korzystania z systemu call center w chmurze, potrzebujesz jedynie:
- Łącze internetowe ? około 200Kb/s na każdego telemarketera
- Komputer podłączony do internetu ? dwurdzeniowy procesora 2GB RAM
- Słuchawki nagłowne z mikrofonem
W przypadku gdy nie chcesz korzystać z systemu w chmurze i decydujesz się na instalację systemu na stacjonarnym serwerze w Twojej firmie, należy oczywiście zakupić serwer. Specyfika sprzętu dobierana jest indywidualnie, w zależności od prognozowanego obciążenia systemu call center.
Jeśli w lokalizacji call center występuje problem z podłączeniem odpowiedniej jakości łącza internetowego, można skorzystać z możliwości realizacji połączeń w technologii GSM lub ISDN. W takim przypadku, oprócz stacjonarnego serwera, system należy wyposażyć w bramkę GSM lub odpowiednie karty rozszerzeń ISDN. Mamy rozwiązania na każdą sytuację.