Płaskie ściany oraz duża powierzchnia sufitu powodują pogłos w Call Center i są przyczyną złych parametrów akustycznych w pomieszczeniach. Podłogę w prosty sposób możemy wygłuszyć wykładziną igłowaną, natomiast ściany i sufit wymagają profesjonalnych rozwiązań akustycznych.
Sufit i ściany można wygłuszyć na 3 sposoby:
- poprzez załamania powierzchni, które rozproszą fale akustyczne,
- poprzez perforację powierzchni, która będzie odpowiedzialna za pochłanianie dźwięku,
- poprzez zastosowanie 2 sposobów równocześnie, czyli rozproszenie i pochłanianie odpowiednią konstrukcją akustyczną.
Częstotliwością fal dźwiękowych związanych z ludzką mową – czyli największym źródłem hałasu występującym w Call Center – są fale średnie. Konstruując wygłuszenie należy dobrać materiały niwelujące w największym stopniu tony średnie.
Najlepszy efekt akustyczny osiągniemy stosując perforowane panele sufitowe z dodatkowym wygłuszeniem watą, zaś na ścianach i na suficie profesjonalnej gąbki akustycznej w kształcie piramidek