Skracając proces wysyłki produktu w przypadku sprzedaży telefonicznej możesz jednocześnie oszczędzić pieniądze (pracownicy stają się wydajniejsi) i zyskać lojalnych klientów (kupujący są zadowoleni z obsługi). Jak to zrobić? Dzięki nowej funkcjonalności systemu contact center, jaką jest integracja z InPost!
Integracja InPost z systemem contact center – oszczędność dla firmy
Kiedy telemarketer sprzedaje produkt, zamiast utrzymać się w koncentracji i motywacji, musi na chwilę przerwać pracę, by przekazać dane dotyczące sprzedanego przedmiotu, odbiorcy i sposobu wysyłki osobie kompletującej paczkę. W efekcie schodzi z linii lub pomija telefony, żeby wykonać dodatkowe zadanie – takie, które przecież można by zautomatyzować.
System contact center zyskał właśnie nową funkcjonalność: integrację z InPost, dzięki której przerwy na przekazywanie danych na temat wysyłki – trwoniące czas, w którym można by sprzedać produkty kolejnym klientom – nie są konieczne. Już podczas rozmowy konsultant zaznacza w programie call center, jaki produkt zostały sprzedany, ile sztuk, jaka wysyłka została wybrana (paczkomat InPost, kurier InPost). Numer przesyłki zostaje zarejestrowany w systemie InPost bezzwłocznie i automatycznie.
Integracja InPost z systemem contact center – korzyść dla pracowników
Telemarketerowi przychodzącemu do pracy na to stanowisko przyświeca cel rozwoju w zakresie sprzedaży telefonicznej. Konsultant lubi kontakt z żywym człowiekiem i nie ma ochoty tracić czasu na inne zadania, na dodatek takie, które dałoby się zautomatyzować. Z kolei pracownik kompletujący paczki nie chce brać na siebie odpowiedzialności złego spisania danych adresata przez konsultanta i błędnej wysyłki.
Integracja InPost z systemem contact center usuwa konieczność własnoręcznego adresowania paczek czy przekazywania danych osobie kompletującej paczkę przez konsultanta. W integracji z InPost chodzi o maksymalne skrócenie procesu wysyłkowego. Wybiera się rodzaj wysyłki, sposób płatności za paczkę, preferowany adres – i tyle.
Integracja InPost z systemem contact center – lojalizacja klientów
Błędnie zaadresowana paczka nie trafia do klienta – wraca do nadawcy bądź zostaje dostarczona komuś innemu. Przesyłka się opóźnia lub wymaga uiszczenia opłaty, mimo iż klient już za nią zapłacił. To tylko przykładowe pomyłki wynikające z konieczności spisania i przekazania danych przez konsultanta osobie kompletującej paczki. Niezadowolony klient nie chce wracać do firmy, z którą miał niemiłe doświadczenia, zwłaszcza że na rynku znajduje się mnóstwo alternatyw świadczących te same lub podobne usługi.
Wybierając system contact center z integracją InPost, wysyłasz zakupione przez klienta produkty szybko, pod właściwy adres, preferowanym przez odbiorcę sposobem. Satysfakcja z transakcji skłoni klienta do powrotu, jeśli w przyszłości znów będzie potrzebował Twoich usług. Mało tego – zadowolona osoba poleci Twoją firmę przyjaciołom, a może też zostawi pozytywny komentarz w internecie, dzięki czemu zyskasz darmową reklamę.