Kaizen – małymi krokami do sukcesu

Poprawa efektywności w call center

Zastanawiasz się jak udoskonalić procesy zachodzące w Twoim przedsiębiorstwie? Zwiększyć wydajność pracowników, nie zmniejszając ich zadowolenia zawodowego? Jest na to gotowy przepis: KAIZEN, czyli filozofia ciągłego udoskonalania.

jasno wytyczona droga do celu

Kaizen w biznesie oznacza sukcesywne, stopniowe ulepszanie dotychczasowych rozwiązań wraz z likwidacją wszelkich zauważonych na każdym z etapów niedoskonałości. W proces powinni być zaangażowani wszyscy pracownicy, niezależnie od stopnia w hierarchii – każdego dnia, każdy z nich powinien dokonywać jednej choćby maleńkiej zmiany na lepsze.

Jak zachęcić pracowników do dokonywania zmian? Szybko zauważą, że jednym z efektów jest ułatwienie wykonywania codziennych obowiązków. Co więcej zadanie rozwija kreatywność i pomysłowość i pozwala na odwagę w sferze naukowych eksperymentów. I dodatkowo, uczy wykrywania i likwidowania marnotrawstwa w procesach biznesowych. Wartym rozważenia jest również pomysł wdrożenia systemu nagród.

Kaizen w call center

Codzienne ulepszenia mogą obejmować zarówno drobne zmiany w skryptach, regularne ćwiczenia konsultantów nad dykcją jak i różnego rodzaju szkolenia dla pracowników każdego szczebla.

Rozbudowany monitoring – mechanizm nadzorujący ilość i jakość pracy konsultantów – w systemie Call Center Online pozwala na wyciąganie wniosków i wprowadzanie funkcjonalnych ulepszeń. A może to czas, aby zmienić tryb wybierania połączeń z manualnego na automatyczny? Dowiedz się więcej o typach kampanii. Wiele informacji można uzyskać odsłuchując rozmowy konsultantów czy analizując procent klientów, którym nie udało się dodzwonić do konsultanta.

Przekonaj się sam jak wiele ulepszeń możesz wprowadzić w swoim call center – przetestuj system Call Center Online przez 30 dni za darmo!