Oto cztery najważniejsze funkcje dobrego Systemu Call Center, dzięki którym firmowa infolinia lub kanał kontaktu z klientem będzie funkcjonować w 100% efektywnie:
- CTI (Computer Technology Integration) integracja komputera telemarketera z telefonią. Dzięki zastosowaniu CTI narzędziem pracy jest komputer podłączony do Internetu, który spełnia jednocześnie rolę telefonu. Połączenia są automatycznie dystrybuowane do agentów przez System Call Center.
- Call Blending pozwala na pracę w wielu kampaniach jednocześnie. Telemarketer może odbierać połączenia z infolinii, a kiedy nie dzwoni żaden klient, oprogramowanie Call Center automatycznie podaje agentowi połączenia w ruchu wychodzącym.
- Dialer jest to mechanizm który zgodnie z założonym wcześniej harmonogramem automatycznie podaje telemarketerom połączenia w ruchu wychodzącym. Mechanizm dialera pilnuje, aby umówione rozmowy zostały wykonane w ustalonym terminie, dzięki czemu żadne połączenie nie zostanie pominięte lub zapomniane przez telemarketera. Dialer odpowiada również za utrzymanie efektywnego tempa pracy Call Center.
- Click-to-Call czyli kliknij żeby zadzwonić? to jedna z funkcji CTI (integracji komputera z telefonią), dzięki której telemarketer nie musi wybierać połączeń ręcznie. Wybranie przez telemarketera funkcji click-to-call na karcie klienta powoduje automatyczne rozpoczęcie nawiązywania wskazanego połączenia telefonicznego.