System Call Center Nexus jest przystosowany do zdalnej pracy telemarketerów. Telemarketerzy mogą pracować:
- w lokalizacji call center,
- w strukturze rozproszonej,
- w trybie home-working.
Aby telemarketer mógł rozpocząć pracę z Systemem Call Center Nexus, należy go wyposażyć w:
- łącze internetowe,
- komputer podłączony do Internetu,
- słuchawki nagłowne z mikrofonem,
- oraz spokojne miejsce, w którym można prowadzić rozmowy.
Wymagana przepustowość łącza internetowego to około 200 Kb/s dla każdego pracującego telemarketera, czyli np. 1Mb/s dla 5 telemarketerów w jednej lokalizacji. Wymagana przepustowość łącza dotyczy transmisji w obydwie strony – zarówno upload jak i download musi spełniać wymagania minimalnej przepustowości.
Komputer telemarketera powinien płynnie pracować z przeglądarką internetową (sugerowana aktualna Mozilla Firefox), więc 2-rdzeniowy procesor i 2GB RAM w zupełności wystarczą. Do komputera należy podłączyć słuchawki z mikrofonem.
Słuchawki powinny być lekkie i wygodne, najlepiej jednouszne (np. Plantronics Blackwire Audio 310), co wpływa pozytywnie na ergonomię pracy. Dobierając słuchawki należy zwrócić uwagę na standard podłączenia ich do komputera (1 x jack, 2 x jack lub USB).