JAK ZBUDOWAĆ CALL CENTER – NORMY DOTYCZĄCE POWIERZCHNI BIUROWEJ

SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2Qzw6CMAzG7ya+A9mZgwQM4qsYD3U02DiZ2YrGEN7d/YGkZ2/7fu3X9eu83xWFuoEnrc7FHFXQZMzk2QGTHQM+lCvHntg6AhNhZEuqKM/Ak0cfR6xIA+MQejNc/ds/l6yLrZCKwRFKSpWC+emW2IaW8m9nfly3KDDgqL9pYRHEoUHIQS65VT0+jO4po72pRys0TD1ZkfJtNZhoqMXklyNN4yBslu/o5MXCye1TgNFy2mQNpvpw0iirujqcmlPVdN2x6dq6a0PK5QfZvVMtygEAAA==

W Polsce nie ma odrębnych przepisów dotyczących norma dla pomieszczeń Call Center, dlatego jako obowiązujące należy przyjąć te, które mówią o pracy biurowej.

Obecnie w większości Call Center na jedno stanowisko przypada około 2,5 do 3,5 m2 . Co na to przepisy?

Zgodnie z polskim prawem na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy (tj. tych,  w których pracownicy  przebywają powyżej 4 godzin) powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2  wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez maszyny i inne wyposażenie stanowisk pracy), a wysokość pomieszczeń stałej pracy nie może być mniejsza niż 3 m w świetle.