WYGŁUSZENIE CALL CENTER – SUFIT I ŚCIANY

girl asking for silence on a white background

Płaskie ściany oraz duża powierzchnia sufitu powodują pogłos w Call Center i są przyczyną złych parametrów akustycznych w pomieszczeniach. Podłogę w prosty sposób możemy wygłuszyć wykładziną igłowaną, natomiast ściany i sufit wymagają profesjonalnych rozwiązań akustycznych.

Sufit i ściany można wygłuszyć na 3 sposoby:

  • poprzez załamania powierzchni, które rozproszą fale akustyczne,
  • poprzez perforację powierzchni, która będzie odpowiedzialna za pochłanianie dźwięku,
  • poprzez zastosowanie 2 sposobów równocześnie, czyli rozproszenie i pochłanianie odpowiednią konstrukcją akustyczną.

Częstotliwością fal dźwiękowych związanych z ludzką mową – czyli największym źródłem hałasu występującym w Call Center – są fale średnie. Konstruując wygłuszenie należy dobrać materiały niwelujące w największym stopniu tony średnie.

Najlepszy efekt akustyczny osiągniemy stosując perforowane panele sufitowe z dodatkowym wygłuszeniem watą, zaś na ścianach i na suficie profesjonalnej gąbki akustycznej w kształcie piramidek