JAK WYGLĄDA STANOWISKO PRACY TELEMARKETERA (TZW. BOX CALL CENTER)

Stanowisko pracy telemarketera musi spełniać odpowiednie wymagania akustyczne, więc powinno być wygłuszone, aby agenci nie przeszkadzali sobie nawzajem – do tego celu służą przegrody między biurkami. W wielu Call Center można spotkać przegrody oddzielające od siebie tylko biurka, natomiast rolą boksu jest akustyczne odseparowanie od siebie rozmawiających telemarketerów. Poniższa ilustracja to przykład jak nie powinny wyglądać boksy telemarketerów. Są zbyt płytkie i zbyt niskie, telemarketerzy siedzący obok siebie lub naprzeciwko będą się nawzajem przekrzykiwać.

boksy call center

Uwaga! Zbyt niskie przegrody lub takie, które oddzielają tylko biurka, a nie telemarketerów, za płytkie albo bez tapicerki wygłuszającej – nie spełnią swojej funkcji! Źle zaprojektowane stanowiska Call Center sprawiają, że telemarketerzy zagłuszają się nawzajem, a klient oprócz rozmówcy słyszy również pogłos pomieszczenia i rozmowy innych agentów.

Aby przegrody spełniały funkcje akustyczne powinny:

  • być tapicerowane materiałem pochłaniającym dźwięk,
  • mieć wysokość powyżej głowy siedzącego telemarketera,
  • wystawać 30-40 centymetrów przed obręb biurka.

Dzięki takiej konstrukcji stanowisk telemarketer mając na uszach słuchawki podłączone do komputera i Systemu Call Center ma zapewniony wysoki komfort pracy.

 

 

boksy call center

Powyższy rysunek pokazuje stanowiska z przegrodami poprawnie zaprojektowanymi. Są odpowiednio wysokie i wystające poza obręb biurek. Minimalny rozmiar stanowiska to 110cm x 60 cm. Każdy dodatkowy centymetr zwiększa komfort pracy.

Rozmiar boksu powinien pozwalać na swobodne postawienie monitora i klawiatury, tak aby można było bezproblemowo obsługiwać system call center.