Sprawdzanie aktualności bazy numerów czyli HLR

Skuteczność prowadzenia działań telemarketingowych w dużej mierze zależy od jakości bazy numerów telefonów. Na obsługę kiepskiej jakości bazy (zawierającej wiele nieaktualnych numerów) tracisz bezpowrotnie czas i zasoby.

Young woman with afroair holding hand near to ear like a telephone

 

Oznacza to, że pracownik (największy składnik kosztowy w telemarketingu) marnuje czas na obdzwanianie numerów, jedynie raz na jakiś czas trafiając na rozmówcę. Ile rozmów sprzedażowych można w takim trybie przeprowadzić? Odpowiadamy: niewiele.

Jednym z rozwiązań zdają się być dialery call center (dowiedz się więcej o dialerach), które z założenia odsiewają połączenia nieskuteczne i łączą konsultantów tylko z aktywnymi numerami. Kampanie dialerowe mają jednak również minusy – znów: nierzadko agenci czekają na rozmówcę, z tym, że nie klikanie i wybieranie numerów robi automat.

Co gdybyśmy chcieli jednak owego odsiania dokonać o krok wcześniej? Rozwiązaniem jest usługa HLR, która wyręczy Cię w rozwiązaniu problemu: Jak sprawdzić jakość bazy. HLR rozwiązuje również dylemat: Czy dany numer telefonu jest aktywny?

Czym jest HLR?

HLR (Home Location Register) czyli  Rejestr Abonentów Macierzystych, to element infrastruktury telekomunikacyjnej używany przez operatorów GSM do gromadzenia i rejestrowania informacji o numerach telefonów abonentów w danej sieci. W bazie HLR znajdziemy między innymi odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czy numer telefonu jest aktywny?
  • Do jakiej sieci należy numer telefonu?
  • Czy został przeniesiony w innej sieci?

Znajomość odpowiedzi na powyższe pytania dla każdego z posiadanych w bazie numerów zapewni Ci znaczne podniesienie efektywności pracy telemarketerów, gdyż pozwoli na pracę wyłącznie na aktywnych i dostępnych numerach.

HLR – jak skorzystać?

Zastanawiasz się pewnie, jakim cudem ręcznie sprawdzenie każdego z numerów w bazie może być sprawniejsze niż „po prostu” wybranie numeru. Otóż – nie jest. Ale aby ułatwić Ci to zadanie, umożliwiamy automatyzację tego procesu w programie Call Center Online. Ładując bazę klientów do systemu możesz wybrać opcję natychmiastowego sprawdzenia i oznaczenia kontaktów.

Przez to, że każdy z numerów jest aktywny, telemarketerzy znacznie częściej mają okazję przeprowadzać rozmowy np  sprzedażowe. A logicznym jest, że przy przeprowadzeniu większej ilości rozmów danej w jednostce czasu, uzyskują więcej sukcesów – czyli pracują efektywniej.