Jak założyć call center
Wielu młodych ludzi na pewnym etapie kariery postanawia założyć własny biznes. Pytanie brzmi – w co zainwestować swoje pieniądze, czas i energię. Jeśli masz doświadczenie jako Telemarketer, dobrym pomysłem jest założeniu własnego call center. Samo założenie firmy typu call center jest niezmiernie proste.
W przeciwieństwie do innych rodzajów biznesu, nie musisz inwestować w towar, specjalistyczny sprzęt, specjalistyczne pomieszczenia, powierzchnie handlowe itp. W najprostszym przypadku wystarczy telefon i Twój głos.
Od czego zacząć zakładanie własnego call center? Jak w każdym biznesie, najlepiej zacząć od pozyskania pierwszego klienta, dzięki któremu masz większą pewność, że inwestycja od razu zacznie na siebie zarabiać a Ty nie będziesz ponosić zbędnych kosztów.
Mając szansę na pierwszego klienta warto zorganizować sobie miejsce do pracy. Telemarketing lubi spokój, więc wynajęcie biurka w open space raczej odpada. Jeśli masz możliwość, możesz pracować bezpośrednio z domu lub wynająć niewielką powierzchnię biurową. Warto zadbać o dostęp do internetu, w obecnych czasach internet jest tak samo potrzebny w prowadzeniu biznesu jak dostęp do prądu. Jeśli przygodę z własną firmą call center masz zamiar zacząć od dzwonienia z telefonu komórkowego, dobrym pomysłem będzie podłączenie do niego słuchawek nagłownych. Tym małym zabiegiem zdecydowanie poprawisz ergonomię swojej pracy.
Po osiągnięciu pierwszych sukcesów, mając już pewność, że Twój biznes ma duże szanse na powodzenie, warto pomyśleć o rozbudowie przedsiębiorstwa. W telemarketingu zwykło się mówić że Twoje „koszty chodzą na dwóch nogach”. W tej branży 80% kosztów utrzymania firmy to wynagrodzenia, dlatego zatrudnienie pierwszych pracowników powinno wiązać się równocześnie z zainwestowaniem w profesjonalne rozwiązania call center, dbające o odpowiednią efektywność pracy.
Rozbudowując swój biznes call center masz do wyboru, prowadzanie wirtualnego call center w strukturze rozproszonej, w której telemarketerzy pracują zdalnie, lub budowę call center stacjonarnego. W strukturze rozproszonej ograniczasz koszty powierzchni biurowej, ale należy się liczyć z konsekwencjami zdalnego zatrudniania i utrudnionego zarządzania tego typu strukturą.
W przypadku call center stacjonarnego, Twoje potrzeby ograniczają się do odpowiedniego wygłuszenia pomieszczenia, organizacji biurek w postaci boksów i oczywiście zapewnienia dostępu do odpowiedniej jakości łącza internetowego na potrzeby prowadzenia rozmów za pomocą systemu call center. Poniżej znajdziesz linki do artykułów, które powinny pomóc w odpowiedzi na rodzące się w tym momencie pytania:
- Jak wygłuszyć sufit i ściany w call center
- Jak wygłuszyć podłogę w call center
- Jak zorganizować boksy telemarketerów
- Jak zorganizować call center w świetle przepisów PHP
Jeśli na tym etapie organizacji firmy pojawiają się pytania, na które nie znasz odpowiedzi – telefon w rękę i dzwoń do nas!