Wirtualne call center
Abstrahując od rozważań technologicznych, popularność rozwiań chmurowych ma naturalne uzasadnienie ekonomiczne. Co daje nam zastosowanie systemu call center w chmurze?
- Minimalizacja kosztów wejścia – brak potrzeby inwestycji w sprzęt serwerowy. Kupujesz usługę w miesięcznym abonamencie i możesz z marszu zaczynać pracę.
- Szybki start – jak wyżej, zamawiasz i od razu możesz korzystać. Nie ma potrzeby instalacji, która w przypadku rozwiązań serwerowych trwała od kilku dni, nawet do kilku miesięcy.
- Możliwość przetestowania – wielu dostawców usług w chmurze daje możliwość przetestowania oprogramowania, jeszcze przed opłaceniem pierwszego abonamentu. Możesz dzięki temu przetestować rożnych dostawców i wybrać system call center, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
- Minimalizacja zasobów – jedyne zasoby jakie musisz posiać, aby używać systemu call center w chmurze to komputer, słuchawki z mikrofonem i internet.
- Elastyczność – chmura umożliwia udostępnienie oprogramowania w formule SaaS (Software as a Service), czyli płacisz dokładnie za to czego używasz. Dowolnie możesz zarządzać zarówno poszczególnymi funkcjonalnościami jak i ilością potrzebnych w danym momencie stanowisk.
- Zdalny dostęp – system call center udostępniony w chmurze obliczeniowej dostępny jest z dowolnego miejsca. Na dobrą sprawę z oprogramowania możesz korzystać w biurze, w domu, samochodzie, pociągu czy na plaży. Wystarczy stacja robocza i internet.
- Bezpieczeństwo – obecne systemy chmurowe, zabezpieczone na wielu płaszczyznach. Z jednej strony wykorzystywane są zabezpieczenia technologiczne, z drugiej przepisy dotyczące ochrony danych osobowych wymagają wdrożenia polityki bezpieczeństwa informacji i dbania o przestrzeganie związanych z tym procedur.
Systemy call center w chmurze są obecnie najłatwiejszym, najszybszymi i najtańszym sposobem zbudowania call center. Ty zapewniasz jedynie odpowiedniej jakości łącze internetowe i stacje robocze telemarketerów wyposażone w słuchawki, natomiast dostawca oprogramowania całą resztę. Niezależnie czy zatrudniasz jednego czy kilkudziesięciu telemarketerów, Twoje call center może od dzisiaj zacząć pracować bardziej efektywnie, wykorzystując profesjonalne narzędzia w chmurze.