Generowania leadów w telemarketingu
Często słyszymy pojęcie generowanie leadów, co to w ogóle jest.
Lead jest to osoba lub firma, która ma potrzebę zakupową, a my jesteśmy w stanie ją spełnić. Jest to po prostu człowiek, który jest naszym potencjalnym klientem i jest gotowy do podjęcia z nami rozmów sprzedażowych. Aby nieznany dla nas człowiek stał się leadem gotowym do podjęcia rozmów o zakupie produktów czy usług, najpierw musi się dowiedzieć o naszym istnieniu i naszej ofercie. I tu się zaczynają schody – jak do tego doprowadzić. Jak z rzeszy setek tysięcy czy milionów ludzi i firm wyłonić właśnie tych, którzy będą chcieli z nami rozmawiać o wspólnym biznesie.
W najprostszym modelu określasz grupę docelową Twoich potencjalnych klientów, sadzasz człowieka przed internetem, dajesz mu do ręki telefon. Szukaj numerów telefonów i dzwoń.
Doświadczenie jednak potwierdza, że jest to zdecydowanie najmniej efektywny i najdroższy sposób pozyskiwania leadów. Telemarketer w takim modelu pracy większość czasu spędza na przeszukiwaniu internetu, wykonując zazwyczaj tylko kilkanaście do kilkudziesięciu rozmów dziennie.
Zdecydowanie skuteczniejszą metodą jest zakup sprofilowanej bazy danych i uzbrojenie telemarketera w system call center, który będzie dbał o efektywne wykorzystania jego czasu pracy.
W związku z tym, że wykorzystując mechanizmy systemu call center ilość wykonywanych rozmów zwiększa się o rząd wielkości, inwestycja w zakup bazy i opłata za korzystanie z systemu call center zwracają się już w pierwszych daniach wdrożenia tych nowoczesnych rozwiązań.
W niektórych sytuacjach z powodzeniem można dodatkowo wykorzystać mechanizm VoiceMailingu. W tym modelu system call center automatycznie nawiązuje kontakty z Twoimi potencjalnymi klientami i prezentuje przygotowaną wcześniej informację. Dopiero w momencie gdy klient potwierdzi, za pomocą wyboru odpowiedniego klawisza na telefonie zainteresowanie ofertą, zostaje zamówiona rozmowa z telemarketerem. Mechanizm VoiceMailingu jest w stanie nawiązywać dziesiątki a nawet setki tysięcy połączeń dziennie, co nawet przy małej efektywności rozmów generuje pokaźne ilości leadów sprzedażowych.