Jako twórcy systemu call center, którego podstawowym założeniem jest automatyzacja procesów wykonywania połączeń, mamy okazję obserwować różnorodne strategie klientów, związane z pozyskiwaniem kontaktów do prowadzonych przez nich kampanii telefonicznych.
Wybór właściwych kontaktów jest jednym z najważniejszych, decydujących o sukcesie akcji marketingowej czynników, dlatego warto przyjrzeć się tej tematyce dokładniej.
W ujęciu jednostkowym należy rozumieć, iż każdy kontakt to człowiek, z którym zostanie przeprowadzona rozmowa. Żeby tego dokonać, musisz dysponować odpowiednimi zasobami technicznymi i osobowymi, co wiąże się z koniecznością poniesienia wydatków. W trakcie rozmowy z klientem nastąpi weryfikacja trafności skierowanej przez Ciebie oferty, to zaś zadecyduje o sukcesie kontaktu w wymiarze handlowym.
Oczywiście czynników, które na ów proces oddziałują, jest kilka. Każdy ma wpływ na efekt końcowy, lecz tym najważniejszym, podnoszącym prawdopodobieństwo pozytywnego zakończenia operacji, jest trafność wyboru klienta, z którym przeprowadzasz rozmowę.
Jeśli masz już doświadczenie w telemarketingu, na pewno potrafisz podać wiele przykładów, w których brak precyzji w wyborze celu kontaktu przyczynił się do powstania zabawnych zdarzeń, bądź ? w gorszym przypadku ? fiaska całej kampanii marketingowej.
Każdy nietrafiony kontakt oznacza utratę dóbr, i to w kilku wymiarach: stratę pieniędzy, Twojego czasu oraz czasu Twojego rozmówcy
Zanim rozpoczniesz kampanię marketingową i zaangażujesz zastępy telemarketerów do realizacji Twojego planu, pamiętaj, żeby wykonać działania zwiększające prawdopodobieństwo skuteczności realizowanych kontaktów. Zapewniamy, że pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo zasobów ludzkich i finansowych.
Jeśli Twój dział telemarketingu stanowi część większej instytucji, spróbuj pozyskać dodatkowe dane dotyczące kontaktów, które będziesz realizował. Na pewno w placówce znajdują się informacje pozwalające zbudować filtr zwiększający trafność, a co za tym idzie, sztuczność kontaktu.
Jeśli z pozyskanych danych wynika niskie prawdopodobieństwo sukcesu podczas kontaktu z danym klientem, rozważ rezygnację z takiej operacji. Czas poświęcony na bezproduktywne rozmowy telefoniczne da się zagospodarować efektywniej.
Gdy proces przetwarzania i parowania posiadanych danych wydaje się zbyt długi, co czyni go niemożliwym do przeprowadzenia w zakładanym czasie, warto poprosić o pomoc specjalistów z branży IT. Dla sprawnego operatora języków bazodanowych, zaznajomionego z zestawem narzędzi do przetwarzania danych, wyciągnięcie wniosków może się okazać zadaniem błahym i szybkim w realizacji.
Co jeśli nie dysponujesz takim specjalistą albo realizujesz zewnętrzne zlecenie i nie masz szans na weryfikację celności kontaktu na podstawie dodatkowych danych? Na to też jest sposób. W takim przypadku możesz przeprowadzić wstępną kampanię sms, w której poprosisz zainteresowanego klienta o reakcję, np. odesłanie wiadomości na wskazany numer. Tutaj z pomocą przyjdą Ci funkcje nowoczesnego system call center, którego jesteśmy producentem. Nowe działania zwiększą znacząco prawdopodobieństwo sukcesu handlowego i wpłyną na zadowolenie naszej ekipy z dobrze wykonanej pracy.
Ponadto ? w miarę możliwości ? kampania telefoniczna powinna być poprzedzana zbieraniem tzw. leadów w internecie. Jeśli klient wyrazi chęć kontaktu, sprawa sprzedaży wydaje się być już raczej prosta.
Budowa nowej strony i reklama w internecie wydaje Ci się działaniem kosztownym? Zestaw to z kosztami pracy, które poniesiesz w przypadku nieprecyzyjnych kontaktów, a natychmiast zmienisz zdanie. Gotowe bezpłatne szablony stron www i łatwość prowadzenia kampanii internetowych znacząco ułatwiają działania.
Uwaga: pamiętaj, że dziś wszystko dzieje się szybko i kontakt pozyskany tydzień temu dziś może być już bezwartościowy. Jeśli pozyskałeś dane, nie czekaj ? rozpocznij kampanię natychmiast i wstrzymaj, gdy wszystkie rozmowy handlowe zostaną wykonane. Akcje pod wpływem takiego impulsu mają bardzo wysoki stopień skuteczności.
W rozwiązywaniu problemów związanych z precyzyjnym doborem kontaktów z pomocą może przyjść także system zarządzania informacją o kliencie (CRM). Masz taki? Świetnie. Jeśli nie, nie ma problemu. Moduł dostępny jest za darmo w naszym systemie call center. Warto wiedzieć, że z CRM-a wbudowanego w system call center, za pomocą specjalnego filtra, można wytworzyć od razu precyzyjną kampanię marketingową. Dodatkowo z każdym zakończonym kontaktem nasza wiedza o kliencie jest coraz większa.
Nawet jeśli tym razem reakcja na ofertę nie była pozytywna, w przyszłości, jeśli zachowałeś informacje z rozmowy, mechanizmy filtra pozwolą Ci na precyzyjniejsze określenie potrzeb i w konsekwencji sukces sprzedażowy. Pamiętaj, Twój klient musi wyrazić zgodę na gromadzenie danych o nim!
Przedstawione powyżej sposoby stanowią tylko kilka przykładów z szerokiej gamy możliwości. Na pewno wrócimy do tej tematyki w przyszłości.
Jeśli masz konkretny problem albo pomysł pozwalający na automatyzację procesów precyzyjnego wybierania danych do kontaktu, napisz do nas lub zadzwoń. Zapraszamy.